همایش تقدیر از واحدهای برتر تحقیق و‌ توسعه استان تهران هر سال با هدف انتخاب مراکز تحقیق و توسعه (R&D) سازمان‌ها و تقدیر از واحدهای منتخب در سطح استان تهران برگزار می‌شود. در سال ۱۴۰۱ که با عنوان « تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با حضور محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، محمود سیجانی  مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، مدیران انجمن تحقیق و توسعه  صنایع و معادن ایران و برخی از مدیران اجرایی کشور برگزار و تندیس واحد برتر تحقیق و‌ توسعه سال استان تهران به شرکت آریا طب فیروز با نمایندگی آقای دکتر سید سلمان اخوت اهدا شد.

در این مراسم مدیر کل سازمان صنعت ، معدن تجارت استان  تهران بیان کرد:  ۱۶ شرکت برتر برگزیده در حوزه تحقیق و توسعه در سال ۱۴۰۱  شرکت هایی بوده اند که توانسته اند کالایی جدید تولید کنند و یا نوآوری در فرآیند تولید داشته باشند و بر اساس امتیازات حاصله در فرایندهای ارزیابی، در صنایع مختلف برگزیده و تجلیل گردیده اند. این شرکت‌ها در حوزه تولید دانش بنیان توانسته اند با نوآوری و خلاقیت، اقدامات موثری در خط تولید خود انجام دهند و این اقدامات به کاهش وابستگی‌های خارجی منجر شده یا برای کشور ارز آوری داشته است.

مدیرکل سازمان صنعت ومعدن و تجارت استان تهران عنوان نمود : این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف نظیر غذا و دارو، نساجی، برق و الکترونیک فعالیت دارند. میزان استفاده از نیروی متخصص دانشگاهی، میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و یا افزایش نفوذ در بازار‌های بین المللی از دیگر معیار‌های انتخاب این شرکت‌ها بوده است.

 

مشاهده تصاویر این رویداد: